...un dels motius que em fa córrer.

diumenge, 11 de desembre del 2011

Travessa TARRAGONA SUD-NORD


Aquest passat cap de setmana, vaig fer amb un grup d'amics, el Jaumet, l'Àngel i l'Oriol, la travessa que ja feia uns quants dies tenia al cap. Vam iniciar-la a les escales Reials (per possar un lloc d'inici), a les cinc del mati, l'hora té collons ja que mentres baixava cap al serrallo, m'anava trovant els que tornaven de marxa, i clar, el contrast d'indumentàries era alarmant, mentres uns m'escridasaven, altres m'aplaudien, per sort no va passar a més.
La primera part, com que era la més lletja vam triar fer-la de nit, així doncs amb la lluna com a fanal, vam creuar tota la zona d'obres que hi ha al riu, fins a Constantí, d'allí ja iniciem tota una sèrie de camins i pistes de ens van dur fins a la Selva; allí després de fer una paradeta se'ns van unir el Joanju, l'Eugènia i lo Benavent. Ja l'equip complert i de dia, vam començar a fer montanya per fí, mitjançant el GR, primer un pujada per pistes asfaltades, i tot seguit per un senderó fins l'Albiol, d'allí seguim fins a Montral, i pel PR, ens arrivem fins a Farena, després creuem la Bartra, i ja per un altre PR, ens enfilem fins el ref. dels Cogollons.Des d'el ref. agafem el GR que ens portarà fins al mirador de la Pena, i l'última baixada fins a l'Espluga la vam fer pel tallafocs. La següent part fins al santuari, la vam fer pel GR-175 (la ruta del Cister), que va tota per pistes entre conrreus, tret del tram final que s'ha de fer per un camí fins a la porta del santuari.

1 comentari:

Oriol ha dit...

A vista de pajaro es veu + llarga, sort que em vaig deixar portar...